Antall enheter og gjenstander som er online eksploderer i årene som kommer. Hvilke kommersielle muligheter ligger i dette, og hvordan kan merkevarer forholde seg til og utnytte disse?

Norm Johnston, Global Strategy Officer i Mindshare, kommer til Mindshare i Oslo torsdag 15. september og fredag 16. september for å snakke om hva fremtiden innebærer av muligheter for markedsførere. Her kan du se agenda og melde deg på frokostmøtet, som er fredag 16. september .

Digital markedsfører

Norm har vært involvert i digital markedsføring siden han ble uteksaminert fra Chicago Northwestern University i 1988. Da han jobbet i Accenture, ledet Norm et team som utviklet en av de tidligste e-handel-løsningene for en stor amerikansk retailer. Etter endt MBA fra Duke University i 1995, sluttet Norm seg til bransjens første digitale byrå, Modem Media, og var instrumentell i å revolusjonere reklamebransjen ved å plassere den første bannerannonse på Internett. Modem Media ble senere kåret til det beste digitale byrået i Storbritannia.

Respektert foredragsholder

I tillegg til å være strategiansvarlig, leder Norm i dag Mindshares globale digitale spesialistavdeling på over 2000 ansatte i 115 byer verden over. Han er en engasjerende og erfaren foredragsholder (med foredrag på eksempelvis WebSummit, Festival of Media, Ad:Tech, Cannes Advertising Festival, Internet World og Spikes Asia). Han kommenterer også jevnlig i media, blant annet på BBC, MSNBC, Sky News, The Economist, Financial Times, og New York Times. I tillegg har han skrevet flere bøker om moderne markedsføring.

Du kan følge Norm på Twitter @ntjohnston. Her ser du en smakebit av Norm på scenen: