Sommerens Huddle hos Mindshare hadde tema produktplassering. En Huddle er et møte for å diskutere, utfordre, tenke nytt og se fremover, der alle kan delta og si sin mening.

Kunder og mediapartnere diskuterte produktplassering med byråer og offentlige organer, i en tid med rivende digitalutvikling, adblocking og endrede medievaner. Det var et livlig og interaktivt møte, som satte fokus på relevansen av dette temaet hos media, annonsører og byråer.

Mine 3 hovedlæringer fra Huddle er:

  • Det må være en god match mellom annonsørens produkter og artisten eller produksjonen for å sikre kredibilitet og relevans
  • Finn den riktige balansen mellom en subtil integrasjon av annonsørens produkt eller full synlighet, eller gå for maks valuta ved å trykke produktet opp i ansiktet på forburkerne, hvis det matcher din merkevares image
  • Tenk langsiktig og integrer produktplassering i kampanjer. Tenk at produktplasseringen bare er en del av et mye bredere produktunivers. Se for eksempel på hvordan produktplassering i James Bond-filmer begynner å leve sine egne liv.

Tusen takk for at dere kom, vi ses neste gang!

Christophe Pons er digitalrådgiver i Mindshare. Denne saken ble opprinnelig publisert på engelsk på hans private blogg.

Kontakt oss gjerne dersom du har spørsmål rundt Huddle, ideer til tema eller andre tanker rundt samarbeid med Mindshare. Kontakt gjerne Christophe Pons eller Anne Brude, markedssjef i Mindshare.

Se også saken om vår Huddle om adblock.