Kampanjen #Jointheherd er laget av reklamebyrået Grey i London, og har som mål at verden i 2016 stanser handel med elfenben. Organisasjonen WildAid står bak kampanjen.

33 000 elefanter blir slaktet hvert år, og bare i Tanzania er bestanden over halvert de siste seks årene. Kun for elfenbenets skyld. Mindshare feirer derfor elefantens år – Year of the Elephant – for å sette fokus på krypskytingen som truer elefantene med utrydding. We #Jointheherd.

#Jointheherd

Organisasjonen WildAid jobber for å få slutt på den ulovlige handelen med ville dyr. De – og vi – drømmer om en verden der folk ikke lenger kjøper haifinner, elfenben eller flodhesthorn. Da vil krypskytingen stoppe. Ingen trenger elfenben. Hvis mennesker i USA, Kina og resten av verden sier nei til elfenben som et statussymbol vil drepingen av elefanter ta slutt.

WildAids ambassadører, særlig i USA, Hond Kong og Kina, har de siste dagene postet bilder av seg selv med teksten «I #Jointheherd». Mange kjente personer støtter kampanjen, blant annet skuespillerne Maggie Q, Leonardo diCaprio, Minnie Driver, Andrew Lincoln, Michelle Yeoh, Sophia Bush og Kristin Bauer.

Du kan støtte kampanjen ved å signere oppropet for en elfenbensfri verden. Og du kan lage ditt eget foto til sosiale medier, med #Jointheherd, på Year of the Elephant.

Stopp elfenbenhandel nå!

Reklamebyrået Grey er eid av WPP, som også eier Mindshare. Vi er stolte av våre kolleger i Grey, og støtter derfor selvsagt denne viktige kampanjen!