Nordmenn er mer entusiastiske til alle typer medier enn sine nordiske naboer, og internett er det mediet vi setter høyest. Hele 80 % av nordmennene sier at de elsker internett, mens for eksempel 71 % av finnene sier det samme. Generelt ligger Norden foran resten av Europa når det gjelder å sette pris på ulike medietyper i følge Mindreader, Mindshares årlige globale undersøkelse om forbrukertrender.

Det eneste tradisjonelle mediet som når opp på topp 5 listen over medier vi har et varmt forhold til er TV. Radio har tapt posisjon i alle de nordiske markedene, mens tablet og smartphone omfavnes i økende grad.

Mindreader_nordic_report_-_tabell_fra_side_8
Tall fra Mindreader Nordic report

Lyst til å vite mer? Les rapporten fra de nordiske markedene her.

Mindreader inneholder over 500 parametere som tar for seg ulike aspekter ved den digitale forbruker på tvers av markeder over hele verden. Ta gjerne kontakt med <link til min kontaktinfo> om du ønsker å grave dypere i dette omfattende materialet.

Mindreader er Mindshares egen globale undersøkelse om den digitale forbruker som gjennomføres årlig i 44 land. Undersøkelsen gir oss innsikt i forbrukernes medievaner, deres interesser, aktiviteter, holdninger, bekymringer og kulturelle forskjeller på tvers av markedene. Undersøkelsen er gjennomført via et online respondentpanel, der 1000 respondenter i alderen 18-65 år er intervjuet.